پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227453
خانم ها بعد از 40 سالگي حتما ماموگرافي دوره اي انجام دهند
تاریخ انتشار : 1395/10/13
نمایش : 1214
معصومه گيتي اظهار کرد: به خانم‌ها توصيه مي شود بين 40 تا 70 سالگي حداقل هر دو سال يکبار تصويربرداري از بافت سينه را انجام دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معصومه گيتي در آستانه برگزاري سي و سومين کنگره بين‌المللي راديولوژي ايران درباره تصويربرداري از سينه و تاثير آن در تشخيص به موقع سرطان، گفت: سينه داراي بافت نرمي است که بسياري از تغييرات مرضي در آن را تنها به کمک ماموگرافي مي‌توان تشخيص داد و از جزئيات دقيق بافت سينه آگاه شد.

وي افزود: ماموگرافي جزئيات بافت سينه را به وضوح نشان مي‌دهد به‌گونه‌اي که مي توان علائم و اختلالاتي که در سينه ايجاد شده را به موقع تشخيص داد و اين امر کمک بسزايي در تشخيص به موقع سرطان  در مراحل اوليه مي کند به همين دليل به خانم‌ها توصيه مي شود بين 40 تا 70 سالگي حداقل هر دو سال يکبار تصويربرداري از بافت سينه را انجام دهند.

رئيس کميته تصويربرداري بيماري‌هاي زنان و پستان انجمن راديولوژي ايران يادآور شد: انجام ماموگرافي به دختران جوان توصيه نمي‌شود زيرا در سنين جواني و دوران باروري و تکثير سلول هاي پستان، بافت غددي سينه بسيار متراکم است و به همين دليل ماموگرافي تصوير واضح و کاربردي را نشان نخواهد داد و از طرفي حساسيت به اشعه در جوانان بيشتر است به همين دليل نيازي نيست جوانان مورد ماموگرافي سالانه قرار بگيرند.

دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران درباره ترس برخي از خانم‌ها نسبت به ماموگرافي گفت: در هنگام تصويربرداري ماموگرافي بافت سينه تا حدي فشرده مي شود تا ضخامت بافت کم شده، نياز به تابش اشعه و مدت تابش اشعه کاهش يافته و همپوشاني نسوج کم شده در نتيجه وضوح تصوير افزايش يابد. اين فشردگي ممکن است براي بعضي خانمها کمي درد آور باشد اما به دليل اينکه فشردن تنها براي چند ثانيه انجام مي شود اين درد آزار دهنده نخواهد بود.

 گيتي با بيان اينکه هر جلسه ماموگرافي 5 تا 10 دقيقه به طول مي انجامد، يادآور شد: توضيحات کافي توسط تکنيسين ماموگرافي و آگاهي زنان نسبت به هدف انجام ماموگرافي موجب کاهش درد در آنها مي شود.

اين متخصص راديولوژي همچنين درباره عوارض اشعه ماموگرافي خاطرنشان کرد: ماموگرافي يک روش تشخيصي است که به تشخيص سرطان در مراحل اوليه و درمان به موقع منجر مي شود بنابراين مضرات اين اشعه در برابر فوايد آن ناچيز است و اين در حالي است که ما روزانه در برابر تشعشعات مضر بسياري قرار داريم.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html